Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Εξαιρετικά δυνατά και απίστευτα κοντά σε μια μεγάλη επιλογή

Αυτή είναι η αλήθεια για τις επιχειρήσεις και τους ¨καπετάνιους¨ τους απο σήμερα . Ηγέτες είναι ο στόχος και η εποχή είναι αυτή που θα τους αναδείξει.
Το ζητούμενο δεν είναι ανθρωπιά, γιατί οι επιχειρήσεις δεν είναι κοινωφελή ιδρύματα. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να παράγουν κέρδος και αυτό είναι η κινητήριος δύναμη για την ανάγκη επίδειξης ηγεσίας σήμερα στις Ελληνικές επιχειρήσεις. 
    Eιδικότερα στους κλάδους που βρίσκονται σε βαθειά ύφεση όπως αυτός των ΜΜΕ, οι επιχειρήσεις εκείνες που έχουν μέχρι στιγμής υποστεί από ελάχιστες έως καθόλου ζημιές στο pnl τους, πραγματικά μετρημένες στα δάκτυλα, είναι αυτές που τώρα μπορούν να κτίσουν τα θεμέλια για την μακροημέρευση.Εχουν την δυνατότητα να επιδείξουν την απόλυτη ηγεσία και να δώσουν στους "αποδεκατισμένους' υπαλλήλους το όραμα που χρειάζονται για να συνεχίσουν.Την αφορμή να ξυπνήσει και πάλι η βαθιά πίστη , εμπιστοσύνη και αφοσίωση στην εταιρεία, στην οποία διαθέτουν τις ώρες της ζωής τους και τα όνειρα τους.


 "Οι αποτελεσματικοί ηγέτες κάνουν πάντα μια ερώτηση: τι χρειάζεται να κάνουμε; Η απλή αυτή ερώτηση έχει ως σκοπό να εξετάσει τις ανάγκες της επιχείρησης και όχι τις επιθυμίες του ηγέτη. Η παραμέληση της οδηγεί πάντα σε αναποτελεσματικό μάνατζμεντ". Peter Drucker

Υπάρχουν λοιπόν επιχειρήσεις, σίγουρα δεν μποορύν να το κάνουν όλες, που πρέπει να αφήσουν στην άκρη το pnl και να φροντίσουν το πραγματικό "ενεργητικό" τους. Τους ανθρώπους τους, να τους κάνουν να νοιώσουν εμπιστοσύνη για την επιχείρηση, και τα νέα μέτρα κρύβουν πραγματικά αυτή την εξαιρετική ευκαιρία. Οι επιχειρήσεις που δεν θα εκμεταλλευθούν ένα κοντόφθαλμο μέτρο των δανειστών μας, για να εξοικονομήσουν κάποια αναλώσιμα περισσότερα euro στο pnl τους, αλλά θα υποστηρίξουν το ανθρώπινο δυναμικό, θα εξοπλιστούν με ομάδες υπέρμαχων, αφοσιωμένων και "ερωτευμένων" υπαλλήλων και θα έχουν το πλέον στρατηγικό και συγκριτικό πλεονέκτημα, ειδικά στις φθήνουσες αγορές που οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν θα έχουν την δυνατότητα να το πράξουν.

Ο Eric Beinhocker, ανώτερος συνεργάτης στηMcKinsey & Company, παρατηρεί ότι "το κοινό έχει χάσει την εμπιστοσύνη στον επιχειρηματικό τομέα, σημειώνοντας ότι ένα περιβάλλον χαμηλής εμπιστοσύνης κάνει τα πάντα πιο δύσκολα για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας - από το υψηλότερο κόστος των συναλλαγών, χαμηλότερες αξίας του εμπορικού σήματος, και μεγαλύτερη δυσκολία στη διαχείριση ταλέντων. Να ξανακερδίσουν την εμπιστοσύνη θα αποτελέσει πρωταρχική επιτακτική ανάγκη των ηγετών στη νέα εποχή".


Στην αρχή του κύματος των αλλαγών στα εργασιακά, υπήρξε μια Ελληνική επιχείρηση που όταν οι υπόλοιποι εκμεταλλεύτηκαν την τάση και έκαναν μειώσεις, εκείνη, κυριολεκτικά εκείνη γιατί πρόκειται για γυναίκα, την 
ΚΑ. Παπαδοπούλου, έκανε αυξήσεις. Προσωπικά έχω συνδιαλλαχθεί με υπαλλήλους της επιχείρησης και πρόκειται για χαρούμενους ανθρώπους έτοιμους να υποστηρίξουν σε οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί την εταιρεία που εργάζονται. Και όλοι ξέρουμε οτι τα μπισκότα Παπαδοπούλου είναι ηγετικό brand στην ελληνική αγορά με τον τεράστιο ανταγωνισμό.


Αναμένουμε να δούμε τους ηγέτες του αύριο...οι οποίοι είναι απίστευτα κοντά σε μια μεγάλη επιλογή!


"Στην ιστορία κάθε επιτυχίας, θα βρεις κάποιον που πήρε μια θαρραλέα απόφαση. Peter Drucker (Αυστριακός γκουρού του Management)"
 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου